Ervaringen van patiënten
Ervaring: "Het gesprek met het expertisecentrum was erg prettig, leerzaam en open. Alle vragen konden gesteld worden en er werd veel tijd genomen om ze goed te beantwoorden. Het is fijn dat er een kenniskaart komt voor (nieuwe) patiënten. Ik vond het leuk om daar een bijdrage aan te kunnen leveren." |
Ervaring: "Ik heb de gesprekken met de expertisecentra als bijzonder prettig en open ervaren. Het is voor patiënten van groot belang om te weten hoe de zorg in een centrum geregeld is. Met de kenniskaart kun je bepalen of een expertisecentrum bij jouw behoeften aansluit. Het is in je eigen belang om de beste zorg te krijgen!” |
Ervaring: "De kenniskaart is voor mij belangrijk, omdat het voor de patiënt duidelijk maakt dat hij keuzes heeft gedurende zijn behandeling. Tijdens de gesprekken, waar ik aan meewerkte, was er wederzijds respect, inzicht en begrip. In het proces krijgen patiënten niet alleen een stem in de kenniskaart maar ook in de zorg." |
Ervaring: "Ik vond het interessant om te zien hoe bepaalde dingen binnen een ziekenhuis georganiseerd worden. Een polibezoek bijvoorbeeld, wordt per centrum heel verschillend ingericht. Daarnaast vond ik het mooi om te zien dat de expert en het team uitgebreid de tijd namen om met het patiëntenpanel in gesprek te gaan."
|
Ervaring: "Ik ben blij dat ik, 10 jaar na het overlijden van mijn zoon Charly (2,5 jaar), mijn ervaring rondom de zorg kan delen. De betrokkenheid en belangstelling van de zorgverleners waarmee we als patiëntenpanel in gesprek gaan, is ronduit hartverwarmend." |